Togianské ostrovy – Malenge, den druhý

Vstáváme zase před sedmou. V chatičce se krásně spí – mírně profukuje teplý vítr, o pár metrů dál šumí moře. Na dopoledne máme domluvený výlet lodí na korálový útes. Podaří se nám usmlouvat cenu z 300 000 Rp na 200 000 Rp. Útes je asi půl hodiny plavby od Malenge a šnorchlování nám vydrží skoro dvě hodiny. Je tu spousta rybiček a nádherně barevné korálové útesy.

Šnorchlování na Malenge

Cestou nám kluk jménem Opi vypráví o životě na Togianských ostrovech. Přestěhoval se na Malenge kvůli práci, na pevninu jezdí jen párkrát do roka navštívit svoji rodinu. Stará se o pořádek kolem našeho resortu a v mezičase chytá ryby. Umí poměrně dobře anglicky a je hrozně milý. K obědu si dáváme jednu z ryb, co nám Opi nachytal. Nakoukneme i do místní kuchyně – ryby připravují dvě milé usměvavé babičky.

Místní kuchyně

Odpoledne vyrážíme s Jeffem do lesa. Na svůj věk má neuvěřitelnou fyzičku. Vypráví nám o cestách po Jižní Africe a zejména o národní parku Kruger, kam bychom se jednou rádi podívali. Opět fotíme zoborožce a už druhý den se snažíme najít netopýří jeskyni. Můžeme si zaplatit procházku k jeskyni s průvodcem, ale rozhodli jsme se, že ji zkusíme najít sami. Když přelezeme obrovský polom, konečně ji objevíme. Uvnitř jeskyně je hrozný smrad, takže tu nevydržíme moc dlouho. Vrácíme se tak akorát za světla, kolem půl sedmé už je úplná tma. Ukazujeme majiteli resortu fotky jeskyně. Ten se nejdřív tváří trochu naštvaně, že jsme jeskyni objevili i bez něj. Pak nás ale pochválí a směje se.

Výlet do lesa

Netopýří jeskyně na Malenge

Večer zase fotíme krásné hvězdy a sedíme s kytarou u moře. Přidá se k nám Opi a jeho kamarádi. Chvilku hrají na kytaru jejich indonéské písně, pak ochutnávají naši slivovici a my ochutnáváme jejich rýžové víno. Pořád chtěji zahrát české písničky, největší úspěch má Jožin z bažin. Chtějí, abychom jim přeložili text. Fotíme ještě párkrát hvězdy a jdeme pomalu spát.