Podzim v Tatrách – část druhá

Vstáváme opět v 5:50, snídáme a v sedm vyrážíme električkou ke Štrbskému plesu, abychom alespoň část trasy šli jinou cestou než včera. U Popradského plesa si dáváme druhé kolo snídaně a poté vyrážíme po modré k rozcestí nad Žabím potokom, kde se cesta rozděluje na Rysy a Koprovský štít. Oproti včerejšku je tu podstatně více lidí a bohužel většina z nich směřuje na Koprovský štít, stejně jako my. Asi po hodině cesty dorazíme k Veľkému Hincovu plesu, kde na chvilku odpočíváme. Je tu krásně. Cesta od plesa k vrcholu vede klikatě do kopce. Poslední úsek je hodně kamenitý a o něco náročnější. Na vrcholu je spousta lidí, moc dlouho se tam nezdržíme. Vracíme se stejnou cestou dolů a jdeme na zastávku električky u Popradského plesa. Električkou se necháme odvézt do Starého Smokovce a večeři si dáváme opět v Kolibě Kamzík. Chytneme poslední volný stůl, je tu narváno. Po večeři si dáme Tatranský čaj na dobrou noc a jdeme spát.

V

Vel’ké Hincovo pleso

Cesta na Koprovský štít (2363 m.n.m.)

Tlačenice na vrcholu

Na vrcholu bylo trochu těsno

Vel’ké Hincovo pleso

Místní električka

Ráno si sbalíme věci a vyklidíme pokoj. S majitelem penzionu se dohodneme, že si u něj smíme nechat jednu krosnu, a na poslední chvíli dobíháme električku v 9:00. Ta je úplně narvaná. Vystoupíme na zastávce Vyšné Hágy a po žluté se vydáme na menší okruh k Batizovskému plesu. Cesta vede lesem a je to příjemné pozvolné stoupání, jsme tu téměř sami. Od Batizovského plesa je krásný výhled na Gerlachovský štít. Na chvilku si sedneme a během chvilky se vynoří vrtulník, který míří ke Gerlachovskému štítu. Spustí se záchranář a vrtulník přistane kousek od nás – na místě, kde bychom to vůbec nečekali. Zachránáři chvilku vyčkávají a pak se vrací zpět pro spuštěného záchranáře i zraněného turistu. Začíná se zatahovat, je docela zima, a tak vyrážíme po červené ke Sliezskému domu, kde zrovna probíhají slavnosti a grilovačka. Dáváme si polévku a pivo a na chvilku se jdeme ohřát dovnitř restaurace. Po žluté cestě se vracíme do Nového Smokovce. Vyzvedáváme si krosnu a jdeme opět večeřet ke Kamzíkovi. Dneska je ještě víc narváno než včera, uvnitř restaurace už je plno a zbyde na nás poslední stůl venku na terase. Je tu sice trochu zima, ale jsme rádi, že sedíme. V kuchyni moc nestíhají, máme však spoustu času, vlak nám jede až v 21:55. Dáváme si dezert a chvilku před desátou se přesouváme na nádraží. Jedeme do Popradu, kde nasedáme do nočního RegioJetu směrem do Pardubic.